fredag 21 december 2012

Loppistips från en disträ bloggare


Fick en förfrågan genom en kommentar av Nathalie om jag kunde ge er lite loppistips -och självklart kan jag bjuda er på det! Jag tror det finns grejer så det räcker till alla ;)


Visar er först några blandade ny-fotade bilder här ifrån Hagbacken. Jag är otroligt disträ dessa dagar i alla julstress. Exempelvis så har min 11-åring flera gånger sagt att hon längtar så till måndag. 
-Varför då, har jag då svarat? Kopplar inte riktigt att det faktiskt är JULAFTON då...


Vi handlade klart det mesta av julmaten igår, men tyvärr så var bl a polkagrisarna helt slut. Men är så tacksam över att vi har våran lilla närbutik bara två minuter bort...så hoppas kunna fylla på det sista som fattas därifrån :)


Förresten måste säga att bion (The Hobbit) var JÄTTEBRA! Minst lika spännande som Sagan om ringen -filmerna! Och en sådan här film bör ses på bio, då effekten och spänningen blir så mycket större! En vän till mig frågade hur vi kunde ha råd att gå på bio så ofta (och det kanske är fler som undrar) Det är som så, att mina föräldrar får köpa biobiljetter för bara 50:-/styck genom deras fackförbund. Max 4 per månad, men dessa hamnar för det mesta då hemma hos oss eller hos bror min ;) Annars hade vi aldrig sprungit så mycket på bio. Vi betalar alltså aldrig en krona för det själva..Att betala in sig på filmen igår kostade annars 140:-!!! HUTLÖST!!

Ljusstake från Dollarstore på bilden, tips!  (20:-)


Jag har en hel del städning kvar att göra här hemma, men ska ta det imorgon för idag är huset fullt av fnittriga småflickor (barnen har kompisar här), så jag ska sätta dem i arbete snart...De ska få ta itu med pepparkaksdegen (som vi ännu inte hunnit med)


Julkrubban min saknar de tre vise männen, tyvärr. Men de hade inte hunnit fram till stallet än i detta fall ;)


Nu ska jag sluta svamla, här kommer MINA loppistips här i Borlänge och "nästgårds"! Jag länkar så gott jag kan, vid vägbeskrivning eller andra frågor- ring de olika loppisarna...


Duvnäs, Rasta & Fynda   (Bäst, enligt mig!)
Toftbyns Antik & Kuriosa 
Adress: Toftbyn 203 i Svärdsjö Tel 0246- 30444, 0705-948138



Loppis är poppis!




2 kommentarer:

Nathalie sa...

Tack så mycket för tipsen! Då vet jag vad jag ska göra efter juldagarna :)Vackra och inspirerande bilder som alltid på din blogg!

Madame Morell sa...

Tack söta för de orden. Ja men tiden går ju så fort att man knappt förstår vad det är för dag på måndag:) GOD JUL! Kram