söndag 14 oktober 2012

Har man för mycket prylar...?....


...om man glömmer bort vad man har? Det slog mig att jag inte visste själv om jag hade vita porslinsskärbrädor eller inte? :O


Men det hade jag ju, ståendes framme i köket dessutom! *skäms*


Gjorde ett litet stilleben...lök klarar jag mig INTE utan! Det är ett MÅSTE i de flesta maträtter, tycker jag! :)

Ska även bjuda er på en väldigt oinspirerande bild av vad jag och Anders sysselsatte oss med härom kvällen..Nämligen att rensa och röja i våran städ/verktygsskrubb...




På bilden ser ni det färdiga resultatet, och gud så skönt det känns nu i efterhand! Innan låg det saker överallt i en salig blandning. Golvet var belamrat, då vi mer eller mindre bara kastat in saker. Nu ligger ex alla skruvar/spikar i egna byttor, möbeltassar för sig och betongkrokar för sig :) Innan låg det mesta i en och samma bytta, så man fick leta en hel del för att finna det man ville ha för stunden.

Ett tips för er som kanske sitter och rullar tummarna en sådan här regnig dag (fast förhoppningsvis har ni det inte lika rörigt i skåpen som vi)



Ps. Sen måste jag ju skvallra om att min bonusdotter har en jättesöt kille hemma hos sig/oss idag, och det skulle inte förvåna mig om min 11-åring och hennes kompis sitter med öronen mot väggen och försöker höra vad de gör *haha*


1 kommentar:

Flodagatan sa...

Hej Hå bästa DU - Tänkte bara tipsa dig om en LOPPIStokig vän som ska sälja ut ALLT sitt bohag pga att han flyttar..

Du har ju inte fejjan nå mer så därför skriver jag ett medd. här..

************************

NU BLIR DET STOR FLYTTLOPPIS NÄSTA HELG.KL 10.00-15.00.BÅDE LÖRDAG och SÖNDAG.MYRSVÄNGEN 8 I BÄSNA.
TALA OM DET FÖR ALLA.
VILL BLI AV MED ALLT ;)

************************

Så skrev han på FB..
Kanske värt en kik...
Själv är jag i Turkiet då å är måttligt avis på alla som kan göra fynd där..

Kram i rusket..