fredag 21 september 2012

Dags att damma av....


...bastuaggregatet tro, nu då hösten verkar ha kommit för att stanna? Bastun är sedan en tid tillbaka så fint vitmålad utvändigt (det är äldsta dottern som fixat det) Men trots att jag är halvfinne (pappa är finsk), så är jag ingen bastu-människa. Pappa och mamma bastar flera gånger i veckan, och likaså brorsan då han har möjlighet...men njae- visst är det skönt i fem minuter, men sen blir man bara trött och slö. Tar hellre ett hett bad- visserligen blir man lika seg av det då, men det är mycket skönare tycker jag ;) Badat är precis vad jag just har gjort, så nu ska jag krypa ner i soffan en stund då jag är alldeles själv hemma- och njuta av lugnet ;) 


Ps. Vill ni skratta igenkännande? Gör ett besök hos min fina vän Kajsas blogg, och läs om hennes "hysteriska" vardag med fem barn....Hon är helt makalöst underbar!! Något inlägg bakåt är även våran senaste utekväll -och jag- nämnd ;)


Inga kommentarer: