måndag 17 september 2012

Bonusdotterns rum


Äntligen så gott som klara med bonusdotterns rum! Jag skyndade mig att fota innan hon hinner klä väggarna med det HON vill. Denna dam på snart 14 år har inte samma smak som mig kan jag avslöja ;) Sen är hon väldigt lik sin pappa, alltså lite väl slarvig och långt ifrån så pedant som jag och min minsting är *blink, blink*
Lite småfix återstår dock än....sängbenet ser ni sitter löst och borde målas, elen ska dras, garderoben ska rensas och sen ska hon sätta upp lite tavlor då och teckningar (som JAG gärna hade låtit bli- men detta är HENNES rum nu, och HON som bestämmer här)


Lila och svarta detaljer är det :)


Jo, sen ska stolen hon har till skrivbordet kasseras också, och ny ska inhandlas...Gardinen ska sys upp, och det ska spacklas och målas lite till på visa ställen...Sänglampa och hylla ska upp m m


Nu är jag lagomt slut som människa vill jag lova! Målade rummet och donade till halv fyra natten som var....(bara för att jag är så s-tans ivrig och envis!)


Jag ska försöka övertala flickorna till att byta radio med varandra. Denna rosa nedan skulle passa bättre i Idas rum (som går i rosa), och Idas som är svart skulle i sin tur passa in bättre här....Här ser ni dörren in till en av våra STORA kattvindar också....


Lila mattor också- så klart! Piffet till detta rum (med färg) gick på ca 3000:-


 Här ser ni våran balkong utanför...den har bonusdottern nu utgång till från hennes rum.


Även bonusdottern målade egna tavlor som ni kan se över sängen....Och hennes dörr blev -även den- målad i griffeltavelfärg, såg att det aldrig blev med på bild :O Svårt att få till en bra bild i motljus, men gjorde så gott jag kunde :/


Bonusdottern är hos sin mamma nu, men jag hoppas hon blir nöjd med rummet då hon kommer hit och får se det?! Nedan- en bild ifrån Hemnet då huset låg ute till försäljning. Det var alltså de förra ägarnas sovrum. Ni kan se här hur tapeten och golvet såg ut innan. Nu har det alltså blivit två rum av detta.


Nu är jag- som jag antytt tidigare- väldigt less på renoveringar....Så nu hoppas jag vi kan ligga lite lågt på den fronten ett tag? Jobbar långvecka nu i f a jag är dålig på att "höra av mig". MÅSTE försöka tänka på hälsan och sova bättre (samt ta det lite lugnt)

Vi ses!




Inga kommentarer: