måndag 27 augusti 2012

Solblommor, flickornas rum och svarta änkan?


Solrosorna har hamnat i hallen, och de står sig fortfarande så fint :)


Var tvungen att fota en av de miljoner spindlar som nu visst behagar dyka upp inne lite här och där :@. Detta är den största jag någonsin sett av denna sort, och jag tänker INTE ta i den för att mäta dess storlek...Svårt för er att se hur stor den verkligen är, men om jag säger som så- den är OVANLIGT stor! Som tur är har vi bra jägare här hemma som attackerar allt som rör sig, så denna dog inte en naturlig död kan jag avslöja....Visste jag inte bättre skulle jag tro det var den svarta änkan?


Är hemma annars idag och tampas med min egen envisa förkylning PLUS att Ida nu också är sjuk (min minsta dotter) Fick nyss hem en skitig (och snorig) gubbe från jobbet som ville tanka kärlek :) ELLER? Om det vore så väl ändå, kan väl erkänna att han hade andra ärenden hem då....


Nu kommer väldigt oinspirerande bilder, men hoppas kunna bjuda er på bättre bilder ganska snart? ;) Här ser ni flickornas rum så långt, de är inte klara än p g a vissa komplikationer som dykt upp...Om ni funderar, så har de en balkong på rummet som nu bara den ena får tillgång till....


Men med lite mutor kommer man långt! :) Så fort vi blivit friska ska jag och Ida ner och handla massor av fina detaljer till hennes rum....då kanske ni kan räkna ut själva vem som INTE fick balkongdörren i sitt rum...


Väggarna ska målas vita (i a f i Idas rum), och golvet ska också målas. Sen ska dörren målas med griffelfärg (så de kan skriva/rita med skolkritor på den) Mattor, gardiner, lampor, kuddar m m ska inhandlas så det blir nog riktigt fint då det är klart! Uppdaterar sen igen då vi kommit längre :)

Nu kommer snart min lilla mamma hit. Hon och pappa har varit i Ryssland med bekanta en vecka, och hon har som vanligt handlat lite åt oss....:)

Ses senare!


Inga kommentarer: