söndag 19 augusti 2012

4 vuxna, 12 barn, 3 hundar och 5 katter :O


Håller på att landa efter en väldigt intensiv men rolig helg! VARNING! Inlägget som följer innehåller M Å N G A bilder....I fredags bar så kosan iväg mot skogen och frun med familj. De första bilderna är inifrån gäststugan som hon hade gjort i ordning till mig och Anders. Det är ett gammal stall på deras tomt som hon fixat till :)


Hanna hade dekorerat så fint och satt levande blommor lite här och där, och så låg passande nog en vänskaps-sten på nattduksbordet :)


En fin gladiol (blomman ovan) som jag skulle få ta med mig hem stod också där....


Det luktade så gott där inne och det var jättemysigt! Var resten sov? Hela Hannas hus var invaderat av mina tre barn och mitt bonusbarn plus alla deras kompisar. Även en husvagn fick agera som sovvagn....


Några av barnen slängde sig i deras pool direkt, då solen behagade titta fram efter störtskuren som kommit tidigare....svensk sommar, ni vet....


Min Emilie ovan med hennes bästa vän Miranda :)


Sen ville Hannas "gubbe" Ragge (han är ovan på bilden bredvid min Anders) ta med oss ut på en åktur med deras båt :)


Vi åkte till en jättefin badplats, där de minsta barnen badade....


Samtidigt satt min son med hans kompis på en brygga för att fiska bete till nattens kräftfiske, och de fick faktiskt nio abborrar :)


Nedan ser ni min bonusdotter och Hanna med hennes två minsta barn ( i flytväst) inspektera fiske-fångsten då vi återkommit efter våran tur med båten....


Och vi hann precis komma fram till land då regnet plötsligt öste ner. Anders ena son på snart 20 år och hans kompis anslöt oss också i båtturen/fisket....Kul!


 Efter lite korvgrillning var det då dags för att slänga ut kräftburarna. Jag och mina barn har aldrig fiskat kräftor förut, så vi läs JAG hade sett fram emot detta länge :) Nedan min minsta bredvid Hanna.


 Min Anders 


 Sen hamnade vi på en fest ute i skogen, där vi var tills det var dags för första kollen av burarna. Nedan Hannas söta lilla bus-Gustav :)


Här nedan ser ni mig i väntan på att få sätta mig i båten och bege mig ut på första kollen...ser ni hur kolsvart det är? Inga gatlampor eller annan belysning..utan bara svart, nattsvart...det var riktigt spännande!


Och jodå, första buren vi drog upp hade lyckligtvis en kräfta hittat in i :)


Eftersom jag har fobi för skaldjur så fick Hanna vara den som tömde burarna o s v, våra gubbar var inte lika entusiastiska så de stannade kvar på land. Vi var ju också så många att vi fick åka i båten i omgångar. Tyvärr vägrade mina tonåringar följa med ut, jag ville verkligen ha med dem..men de satt med kompisar hemma hos Hanna och spelade "vuxenförbjudna" spel istället ;)


Nedan min bonusdotter med den fångst vi fick första vändan :) Jag måste tillägga att jag nog aldrig har skrattat så mycket som då vi skulle ut med båten första gången. Jag och Hanna och en drös barn, jag skulle ro (och jag har inte rott på några år), ekan var vinglig och liten och årorna var för korta...så att vi tog oss fram var ett under- men kul var det :)


Där Hanna bor kryllar det av grodor på vägarna denna tid, man ser överkörda grodor överallt...och jag var naturligtvis tvungen att fota ;P


Turen kring 02.30 fick vi med oss Anders i båten så han fick ro.....


 Sista vändan kring 09.00 hoppade jag över, Hanna åkte då med Anders och min bonusdotter medans vi andra sov gott :) Slitna kravlade vi sen oss upp vid 12 och 14-snåret dagen därpå. Hanna bor ju invid skogen där det går många rådjur. Och rådjur innebär fästingar :( Denna nedan tog Anders bort på en av deras katter *usch*


Efter att vi vaknat upp var det så dags att koka kräftorna...fotade några av dem i väntan på att vattnet kokades upp....


På väg ner i grytan...usch så hemskt det kändes :/


26 stycken sammanlagt blev våran fångst :) Vi var jätteglada eftersom vi inte trott vi skulle få NÅGON...Men vi hade backup, flera kartonger kräftor var inhandlade för säkerhets skull...Men kan ju tillägga att JAG absolut inte äter kräftor, vi andra som inte åt kräftor- grillade :)


Efter ytterligare lite vila bar det då av in mot stan för kvällens höjdpunkt- Dr Alban :) Vi stod såklart längst fram (då trängseln inte alls var farlig) och röjde och hoppade och sjöng! Bilderna är tagna med mobiler, därav kvaliteten...Efter någon låt säger då Alban...
-Idag har jag med mig en gäst.....


Och det var ingen mindre än Anki Bagger!! Vi blev överlyckliga! Vilken överraskning! Hon har ju bl a körat bakom Lili och Sussie en gång i tiden. Snyggare och fräschare än någonsin dansade och sjöng hon loss tillsammans med Alban på scenen (och en till dansare- den mörka nedan på bilden)


Vi hade riktigt, riktigt roligt! Alla barn hade nu förflyttats hem till VÅRAT hus nu istället, där de redde sig själva (de stora barnen fick passa de mindre)

Det var såå roligt just denna kväll, eftersom många gamla vänner och bekanta valt att gå till detta uteställe, då det var 90-tals kväll :) Många som man inte sett på åratal....

Bl a en killkompis som jag hade för många år sedan, han blev så glad och nu bestämde vi att vi skulle börja umgås igen (då han roligt nog tyckte att Anders verkade vara en bra kille) Så många fina ord har jag nog aldrig fått höra. OBS! Vi är och har alltid bara varit goda vänner! Han hade saknat mig så oerhört, och allt roligt vi en gång haft tillsammans. Det var på den tiden jag levde med barnens pappa. Då umgicks vi i tre par- VARJE HELG! Sen skilde JAG och mina barns pappa oss först. Vi andra kom ifrån varandra, och vissa tog parti för mina barns pappa. Idag är alla tre paren skilda, och vi har ingen kontakt längre. Fram tills NU :) Gud vad roligt att Fredrik dykt upp i mitt liv igen! Jag och Anders hoppas på många, trevliga kvällar tillsammans! Han är även pilot, så kanske jag får en repris uppe i himlen med hans lilla plan? Vi åkte en del på den tiden då vi umgicks, och hade en hel del större fester i flyglokalen som han hade tillgång till :)

Oj, oj vad jag maler på :P Nu blir det inte helt oväntat- köppizza :) Vi är oerhört trötta och slut- allihopa! Och imorgon är det tillbaka till rutinerna igen! Skolan börjar för barnen, och Anders semester är slut. Själv börjar jag jobba igen på onsdag :)

Vi ses snart igen!




Inga kommentarer: