lördag 7 juli 2012

Konfirmand och elefanter


Då så är ett av mina tre barn nu konfirmand :) Nedan som följer- ett axplock av de ca 200 bilder som togs ifrån kyrkan....Dagen till "ära" hade dottern ögoninflammation som hon behandlar med antibiotika, dessutom är hon riktigt förkyld....Jaa, vi är sjuka nu igen :(


Här välsignas de.


Till höger ser ni min dotter (med klackarna), de har haft en underbar tid tillsammans med deras fantastiska präst- Mattias Rådbo. Många skratt och mycket prat ända in på småtimmarna (under deras två läger)


Kyrkan heter Stora Tuna Kyrka, och är den största och finaste vi har här i Borlänge, nedan är det Emilie och min mormor- d v s hennes gammelmormor. Hon är på benen igen och återhämtar sig sakta men säkert (tack och lov) Men ser ni hur liten hon är?.....


Här nedan har vi Emilie tillsammans med mina barns pappa, och hans lilla son som han fått tillsammans med den han lever med nu....


Why so serious girl? *blink, blink*


Tillsammans med finaste och bästa vännen, Miranda....


Här ser ni prästen -Mattias Rådbo- och deras snygga församlingspedagog Erik Dåverud. Båda är helt suveräna. Jag hoppas jag får möta Mattias fler gånger- en präst som han skulle finnas i alla län ;)


På väg hem till fikat och presentutdelningen passerade vi platsen i Borlänge där Cirkus Scott just nu uppträder- och till min stora lycka var elefanterna ute :)))


Så då var jag i mitt esse med kameran....


Vilka underbara djur! Och tänk att få ha lyckan att jobba med dem...*avundsjuk*




Inte varje dag man ser en elefant ute på gatan, eller hur? ;)




Inga kommentarer: