onsdag 30 maj 2012

Min dotters klass cyklade förbi strax efter och såg sådant de inte ville se...Alla våra tankar går till de anhöriga då det sägs vara ett barn...Tillägg:det var en 17-åring :(

Cyklist dog efter tågkrock

Dt.se skriver att det rör sig om ett godståg, som också blockerade en järnvägsövergång i staden under morgonen.
En cyklist har avlidit efter en krock med ett tåg i Borlänge, uppger Dalapolisen som fick in larmet strax efter klockan åtta på onsdagsmorgonen.
Enligt polisen i Dalarna rör det sig om en tågövergång utan bommar. Cyklisten avled troligen omedelbart i samband med olyckan.
– Jag vet inte hur tåget körde på cyklisten, om det var en direkt kollision eller på sidan, det vet jag inte, säger Bo Eriksson, pressinformatör på länskommunikationscentralen i Dalarna till Aftonbladet.
– Polis på plats har hört föraren, men han kommer nu enligt Trafikverkets rutiner att avlösas av en annan förare.


Källa:Dt.se, aftonbladet.se

1 kommentar:

Flodagatan sa...

Ja visst var det hemskt.. Och min Max <3 var den som hittade killen.. Han stod precis bredvid honom vid spåret.. Det har varit tuffa dagar nu med samtal med BUP osv.. Men jag är såå glad att dom har tagit bra hand om min son både från skola och BUP mm..
Kramar till er och sänder en tanke till din familj och även killens anhöriga..