måndag 7 maj 2012

Historien om en stekhuv

Min allra första blogg som jag blev tipsad om heter Spets och Snor. Helena som driver bloggen har inte bloggat på ett par år, eftersom hon tragiskt blev sjuk. Men bloggen finns kvar- så kika gärna in där och låt dig inspireras (om du inte tidigare gjort det) Hur som helst. Jag minns så väl att min mamma hade fått nys om bloggen på jobbet och att Helenas hem var helt i vitt....Jag tittade in där- och blev fast! Jag hade själv börjat måla en del möbler vita, men efter att ha tittat på denna blogg så bara fortsatte det i en rasande fart....

Jag minns så väl bilderna ifrån hennes matrum, med den stora och fina stekhuven på bordet. Själv drömde jag om att få ha det lika fint. Jag började så blogga själv nämligen (full av inspiration), i början på året 2008. Över fyra år sedan nu. Resan har varit lång, och Rom byggdes ju som vi alla vet- inte på en dag.

Men nu har jag så till slut mitt eget matrum (om än inte lika fint och flott som Helenas). Jag har även min egen stekhuv.

Om jag är nöjd? Absolut! Men det sägs ju att helvetet aldrig blir fullt iofs.....:P