tisdag 10 april 2012

Var kommer allt skrot ifrån?

Kanske svaret finns närmare än jag tror, nämligen hos mig själv? ;) Idag har vi -efter påskmiddagen hos mina föräldrar-, röjt och möblerat lite i sonens rum. Min minsta dotter fick även hjälpa honom att måla en av hans väggar (han bor i källaren), lite på prov för att se hur det blir då vi ska måla i det blivande sovrummet där nere?

Med mig hem från mamma och pappa idag följde ännu mer "skrot", bl a en gammal karmstol som jag ska måla och klä om. Och sonen kastade ut ett skåp från hans rum, så det blivande sovrummet nere i källaren är just nu FYLLT av möbler och grejer. Jag trodde att jag inte hade så svårt att skilja mig från materiella ting, men där hade jag uppenbarligen fel? :/

Jag börjar känna LITE (läs mycket) stress inför vart all skrot ska ta vägen? Ni ser ju själva på bilderna att det är saker, ting och möbler på varje tom yta :/ Nåväl...inser att jag kommer ligga sömnlös en stund ikväll för jag envisas med att INTE sälja skåpet som sonen hade på sitt rum, utan jag måste hitta ett ställe för det ;) Jag hoppas vi hinner börja i källaren denna vecka. Jag ska på utbildning imorgon med jobbet och så ligger jag efter med en del hemmasysslor. Dessutom ska det förberedas inför en eventuellt kommande auktion (Anders firma) i helgen....och där finns det MYCKET att göra :/

För er som är nyfikna, eller för er som har varit hemma hos mig i mitt förra hem (då jag bodde ensam i en bostadsrätt på 5 rok), så såg jag att den visst fanns ute till försäljning igen. Det känns verkligen konstigt att se sitt hem i ny tappning, och speciellt att gå från min "loppisstil" till en betydligt modernare och mer avskalad stil. Jag saknar det faktiskt emellanåt, jag bodde trots allt där i flera år...många minnen finns därifrån....Vill ni se bilder? Klicka då HÄR....klicka på fler bilder för att se alla rum...


Inga kommentarer: