måndag 6 februari 2012

Överraskning!

Det är inte varje dag man blir riktigt överraskad! Förra veckan fick jag ett brev från försäkringskassan, och tänkte väl att det säkert vara kontrolluppgifter inför deklarationen (som man brukar få denna månad)

GISSA om jag blev glad då det var ett besked om att jag skulle få en återbetalning sedan jag hade bostadsbidrag 2010 (då jag bodde själv med barnen) Det kommer alltid med slut-beräkningarna ett år senare vad gäller bostadsbidrag. Hur som helst. En (för mig) större summa pengar ska jag få tillbaka NU! Blev Ö V E R L Y C K L I G! :))) Jag hade alltså fått för lite bostadsbidrag då jag levde själv. Man ska räkna ut vad man tror att man tjänar i FÖRHAND då man ansöker om bostadsbidrag. Jättesvårt ju! Har även varit med om ett år tidigare att jag har fått för mycket i bidrag, och därmed ha behövt betala tillbaka till försäkringskassan (DEN överraskningen var INTE lika rolig)

Som sagt: inte alltid man får sådana trevliga överraskningar!

Ps. Tack och lov har jag inte längre bostadsbidrag -i f a någon undrar-, nu är jag ju S A M B O :)


2 kommentarer:

ana-cuca sa...

me gusta tu blog!!
from Barcelona Spain!

Rosa i huset i vitt sa...

Visst är det underbart när man får nåt som man inte räknat med.
Krya på dig
Kram Rosa