onsdag 4 januari 2012

Det kommer bli SÅÅ fint då det är klart! :)

NU ska ni få se det magnifika skåpet som jag och Anders har "släpat hem" och som jag även lyckades pruta ner på blocket! Skåpet är hela 2.35 m högt! Jag har ju tidigare skrivit att vi var nöjda med öppningen mellan vardagsrum och sovrum, men det är ju inte värre än att man kan ändra sig eller hur? ;)

I alla fall om man behöver "göra plats" åt ett fint skåp....Nu hänger det ett skynke i öppningen bakom skåpet, men snart ska jag dra med mig sambon ut och köpa råspont!

Vi sätter upp råspont som baksida på skåpet, spacklar igen hålen på skåpets insidor och målar om allt! Samtidigt "slår vi igen" öppningen med lite råspont också....

Jag kunde inte fota hela skåpet med objektivet som dottern har på kameran...men då skåpet är klart så lovar jag att be henne hjälpa mig att ta av det, så att ni kan få en helhet :)

Skåpet är så stort att det nästan täcker hela öppningen....

Bilden ovan är lånad från blocket, men så ser det ut :)

Redan nu är det som ett smycke i vardagsrummet, och jag kan sitta i soffan och bara N J U T A av att se det! Men FINARE ska det bli, så nu lär vi sätta fart! :))


3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Underbart fint skåp
Förstår att du är nöjd med detta!!!
Kramar Kathrine

Hammarsbacken sa...

Vilket skåp! Själv älskar jag skåp. Vet inte varför men det är något speciellt med gamla skåp. Du har så fint hemma. Ha en bra fortsättning på det nya året. Kram Sonja.

Tinas bo sa...

Det kommer att bli toppensnyggt!
Skåpet är ursnyggt!!

Kraaam Tina