onsdag 14 december 2011

Sophora

Att vi påverkas av andra är ju då inget nytt fenomen ;) Jag har sett att många andra bloggare (och även inredningstidningar) har uppmärksammat -en för mig helt ny växt- S O P H O R A N....Det uttalas sofora, men JAG väljer att säga sop-hora ;)

Och jag lyckades få den lokala blomsteraffären att beställa hem åt mig! Den är ju så spröd och fin. Dess skira små blad är gudomliga :) Nu återstår bara att se om jag lyckas få den att överleva? :/

Här nedan kommer också då den utlovade bilden åt Hanna på granarna...Anders menade alltså att vi skulle ta in en av dessa :/ För er som missat vad det istället blev, kan ni gå längre ner på sidan.......

Jaa, den sötnosen då ;)

NU ska jag bege mig till grannstaden för ett läkarbesök med sonen. Som diabetiker ska han gå på regelbundna läkarbesök var tredje månad, men nu har han problem med en fot *gulp*.... så vi åker på ett "extra läkarbesök".....

Vi ses :)

Ps. Herre jösses vad granen "dricker". Nog för att jag hade hört talas om att de ville ha mycket vatten...men inte visste jag att den skulle behöva fyllas på V A R J E - D A G :/ På kvällarna är det redan torrt åt den :/


2 kommentarer:

Stina sa...

En sån där blomma vill jag också ha.:-) Kram Stina

Tinas bo sa...

hahaha ja det va ena riktiga doningar, de där granarna!! :)
Tyckte sophoran var sååå ful i början när jag såg den på bloggarna.... men nu tycker jag oxa att den är vacker!!
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig! hihi

Lycka till hos Doc
Kraam Tina