måndag 12 december 2011

Nytt försök & "fjäsk-kalender"

Jaa ni...Anders skulle då ut i skogen igår för att hämta en gran (el t o m två, då vi ska ha en ute också) Hem kom han med två granar på biltaket...Det var bara det att de var ca 4 meter höga och 3 meter i diameter (ok, med liite överdrift då)

Det var bara att försöka få honom att inse att vi skulle K Ö P A en gran istället. Sagt och gjort! Idag åker vi och K Ö P E R en gran (som vi kan klä ikväll i samband med årets pepparkaks/lussebullsbak med barnen) Så idag gör VI ett nytt försök :)

Med tillstånd av en go bloggerska, har jag fått låna en bild på H E N N E S julgran för i år. Jag föll pladask, tycker den är hur vacker som helst!

Visst är den som hämtat ur en dröm ;) ? Verkligen en fröjd för ögat! Tack Susanne för att jag fick låna din bild! Ni som inte känner till Susanne och hennes blogg Den gamla skolan, måste ta er en titt in där...Jag lovar er att ni inte kommer att bli besvikna!

Pratade precis med Hanna (f d Det stora grå huset) i telefon. Ni har väl inte missat att hon Ä N T L I G E N återupptagit sitt bloggande? Hennes nya, lika fina blogg heter Lavvägen. Titta in (och lämna gärna en hälsning) till henne H Ä R......

Då vi pratade kom jag på att jag inte öppnat dagens lucka i julkalendern från Anders. Jag passade på att göra det med Hanna fortfarande i telefonen....I den stod det idag:

"Jag njuter varje dag i din närhet"

-Julkalender? Du menar väl F J Ä S K - K A L E N D E R var då Hannas kommentar ;) OM ni visste vad H O N kan få mig att skratta emellanåt :P



Inga kommentarer: