tisdag 27 december 2011

Julklappen från jobbet

Självklart kan jag inte sova -trots helgens sömnbrist- så jag bjuder er på ett litet natt-inlägg ;) Fick en jättefin julklapp från jobbet i år! I vanliga fall brukar det vara någon skål (som hamnar i ett skåp), te och kaffe eller dylikt..Men i år fick vi denna underbara pläd!

Från landstinget! Helt otroligt va, med tanke på alla besparingar där? ;) Jag har sådan lust att rada upp och fota alla andra fina julklappar jag också har fått, men det känns så skrytigt :/

Ni kommer få se dem tids nog här på bloggen. Det är ju extra roligt att få fota nya saker och ting, så ni lär nog märka av dem ganska snart (även om jag inte skriver rakt upp och ner att det var/är en julklapp)

Vi har haft en underbar dag idag med våra nära och kära! Mat, godis, umgänge, skratt, tomte och paket etc :))

Förresten så pajade vårat kylskåp i helgen! Det fick bli för Anders att tidigt igår morse infinna sig på Elgiganten klockan 08.00 då deras mellandagsrea startade. Kön var redan då LÅÅÅNG och securitasvakter fick släppa in folk allt eftersom. Men han kom hem till slut med ett nytt kylskåp. Roligare hade man ju kunna haft för de pengarna, men vi får nu hoppas att det håller lika många år som det gamla hade gjort!

Ska göra ett nytt försök att sova...Brukar ta en sömntablett då jag gått av mina nattskift för att få sova första natten efter skiften...Men nu hjälpte inte ens den :/

Tar en omgång till först på det nya spelet jag blivit som uppslukad och beroende av...kanske berättar mer om det en annan gång ;)




2 kommentarer:

Tinas bo sa...

Vilken härlig julklapps-pläd!!
Vi fick salt-och pepparströare från jobbet!! urrrk
Vi brukar alltid få så fina saker, men i år....:(
Trist med kylskåpet....

Känner igen det där med att inte kunna sova efter nattskiftet...

Kraaaaam Tina

NerbyKatta sa...

Å, vilken fin pläd du fick!! Jag som jobbar för kommunen, höll på att trilla av stolen när jag öppnade min julklapp från dom! En ullpläd från Klippan!! Mörkgrå och vit med älgar på. Passade som handen i handsken i min soffa :) Var tvungen att googla Klippan..pläden kostade 1300 kr på Designonline!!!! I dessa besparingstider :/ Fast jag är helnöjd :)

Hoppas ni haft ett mysigt jul- och nyårsfirande! Vi har haft det ganska lugnt och skönt. Jag har jobbat lite både jul och nyår, men det spelar inte så stor roll. Hade ju min ledighet före jul som vanligt :)

Önskar dig ett underbart 2012!

Kram Katarina.