söndag 4 december 2011

Att jag är knäpp visste ni nog redan.....

2:a advent idag då, och solen skiner- härligt! För många innebär helgmorgnar sovmorgon, men inte i detta hus! Eftersom alla utom jag är vana att vakna tidigt, så vill ju en annan inte vara sämre ;) Men jag hinner få så många sovmorgnar under veckorna då barnen och gubben tagit sig iväg till jobb och skola.....så jag klagar inte!

Apropå jobb, så kom Anders hem en dag och berättade att han hade hittat ett soffbord (då de hade lugnt en dag på jobbet, och hade besökt jysk) Vi har ju inte haft något soffbord på länge av den anledningen att jag inte vill ha en massa slafsande/sullande och ätande framför teven i soffan. Men visst, ok...jag letade på soffbordet som han hade hittat- på nätet. Det var detta nedan....

Han tyckte det var så bra med hylla under som han kunde lägga fötterna på, och så var det rätt höjd att sitta och äta vid då....Hmm, ok att vi skaffar ett soffbord- och detta ÄR jättefint- MEN jag tyckte inte riktigt detta passade in här hemma....Men så var vi då ut på ett par loppisar igår. Och på en av dem hittade vi detta nedan:

Det var brunt , men blev vitmålat inom ett par timmar sedan vi kommit hem ;) Det har så fina, svarvade ben. Jag (och Anders) gillar det verkligen! DESSUTOM kostade det andra bordet på jysk nio (!) ggr mer än detta ;)

Jag fick däremot kvistlacka det lite, då det ville blöda igenom på vissa ställen...Och så har jag målat på lite mer vitfärg efter det...SÅ SER NI PÅ BILDERNA ATT DET INTE HAR TORKAT ÄN? DET GÖR NI, VA? ;)

Det är jag som är knäpp och har BRÅTTOM (som vanligt) Allt för att bjuda er på lite nya bilder ;)


2 kommentarer:

Tinas bo sa...

Ja jag ser nog hur den våta färgen blänker!! hahaha
Bordet är jättesnyggt och har perfekta storleken!!
Superfina bilder!!

ha en mysig 2:a advent
Kram Tina

Fågel Blå sa...

Snyggt soffbord!
Ha en fin 2 advent!
Jag har också bråttom och vill ha gjort allt snabbt!
Kramar Kathrine