måndag 28 november 2011

Panda-jakten

Här kommer ett litet julklappstips! Min 10-åriga dotter är- precis som mor sin- väldigt förtjust i och intresserad av djur :) Hon tittar dagligen på Animal Planet och tar till sig fakta om de djur som visas. NU har hon fått för sig att PANDOR är hennes favoritdjur (förut var det grisar...)

Så självklart stod det en PANDA på önskelistan till jultomten :) Och den skulle vara MJUK (det var ett krav) Jakten inleddes då av mamman...GOOGLE- det bästa verktyg som uppfunnits- fick bistå med sin hjälp ;) 10-åriga dottern läser inte min blogg, så därför törs jag visa hennes julklapp här ;)

Till slut hittade jag en riktigt MJUK panda, som DESSUTOM är en vetekudde och kan värmas i micron :)) Det passar henne alldeles utmärkt eftersom denna tjej är väldigt lång och smal och ofta vill värma MIN vetekudde i micron p g a växtvärk.....Inte blir det sämre av att den avger en doft av lavendel.....

Den är hur härlig som helst, och det fanns ett par andra djur också att välja på (som samtidigt är vetekuddar) Intresserad? Klicka då HÄR.....

Och apropå DJUR, så hittade jag ett inlägg hos denna tjej som jag vill dela med mig av eftersom JAG verkligen är en kattmänniska!

I Sverige finns kring 100 000 hemlösa katter, visste du det? 75% dör av sjukdom, svält och trauma under sina första 6 månader, de som klarar sin 6 månaders dag har en genomsnittsålder på 2 år. Fruktansvärt!

Rädda kattens julkort finns till försäljning på deras hemsida, den hittar du HÄR. Var gärna med och stöd deras arbete för att minska antalet hemlösa katter!

Vore det inte för allergi i familjen, hade jag nog mer eller mindre haft en "katt-koloni" här hemma :) Du som kan ha katt- känn dig lyckligt lottad :)

Vi ses igen lite senare igen, för idag är min fot svullen och vill att jag (återigen) ska ta det lugnt och sitta stilla- sååå tråkigt bara ;)


Inga kommentarer: