onsdag 30 november 2011

Bloggtorka

Bloggtorka=check! I brist på annat får ni se min kyrka som kommer fram till jul. Den är inropad för något år sedan på tradera, men då var den RÖD och vit. Allt det röda blev sedan SVART ;) Den lyser så fint på kvällarna, så....

Gjorde ett litet fot-collage....I söndags då vi hade kalas gick jag för hårt åt åt foten. Först IDAG (onsdag) börjar den kännas bättre. Det blev visst ett rejält bakslag efter kalaset. Sen blev det inte bättre då min 10-åring skrek på hjälp i panik från ovanvåningen igår och jag trodde hon fick ström i sig :/ Jag har en enorm skräck för elen i detta hus (då den är gammal och ska dras om) I panikens stund tänkte jag inte på att OM hon t ex fastnat i ett eluttag så hade hon naturligtvis inte kunnat skrika på hjälp...Hur som helst blev jag så rädd att jag slängde datorn i golvet (som jag hade i knä) och S P R A N G upp för trappen...För att upptäcka att hon tappat en av hamstrarna på golvet.....Allt gick dock bra med DEN, men min fot.....:(

Nåväl, av hennes skrik att döma så trodde jag att hon som minst var döende :/ Sonen som var i duschen blev också rädd då han tyckte att hon skrek att hon brann...GISSA om vi skrattade gott LÄNGE efter detta....Men foten blev som sagt inte lika glad.....

1. Här ser ni knölen INNAN operationen, då jag inte kunde ha många skor eftersom det gjorde så ont.

2. Foten i gips samma kväll som operationen gjorts. I det läget hade jag ingen känsel i den alls på över ett dygn p g a den kraftiga smärtblockad (bedövning) jag fått då de sågat i den.

3. Omgipsning av foten efter ett par veckor p g a smärta. Såret läker dock fint.

4. Foten IDAG, d v s en månad efter operationen. Såret har läkt fint, och stygnen är borta. Men smärtorna är tyvärr fortfarande väldigt påfrestande. Bilden visar en helt normal fot som den ska se ut enligt läkaren (då den inte ska vara HELT rak)

Det var MIN resa, det :) Bara fot nummer två kvar då ;) Skämt å sido- läkaren erbjöd mig det, men NEJ TACK! Inte än på BRAAA länge....Fått nog av detta för tillfället!

Jag är sjukskriven till den 23 december, och ska sen jobba hela julhelgen om allt går enligt planerna nu då? Men det får vi verkligen hoppas! Har nog aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv (eller käkat så mycket värktabletter). Så till ER som funderar på att operera bort eran Hallux Valgus- tänk er för både en och två och tre gånger! Rehabiliteringen är lång!

Nu kommer snart äntligen Anders hem igen efter EN HEL NATT borta ;), men först kommer mamma och pappa hit med lite nybakat bröd :))


1 kommentar:

Gunilla sa...

Ser bra ut:) Jag opererade min ena fot i somras och skall fixa den andra nu om ett par veckor...lika bra att få det gjort, sen ska det springas:)..Och jag hade kanske tur för behövde inte äta sååå mycke värktabletter men tråkigt håller jag med om att det är/blir. Önskar dig en trevlig jul i arbetets tecken!
Kram