torsdag 8 september 2011

Jag har fått en award :)

Godkväll raringar :) Å vad glad jag är nu i efterhand att jag tog åt mig det extra skiftet idag. Jag hade ingen lust INNAN, men NU är det gjort och jag fick kvalificerad övertid hela skiftet :)

"Think outside the box" är ett uttryck jag fick lov att använda mig av då jag senast möblerade om i sovrummet. Jag älskar verkligen våran sänghimmel, men visste inte hur jag skulle göra då sängen ställdes framför fönstret. Så jag lät den hänga kvar helt enkelt. Den fick agera sänghimmel ovanför byrån och jag är supernöjd med den inramningen!

Hörrni jag har fått en award :)) Av Tina i TYSKLAND, med den superfina bloggen Tinas Vita Bo. ÅÅ vad glad jag blev!! Tusen tack Tina! Ni måste titta in och se hennes vackra hem! Hennes motivering löd:

Till härliga LINDA med den underbara bloggen Hagbacken. Hon skriver om allt och har en härlig smak/stil och ett underbart hem!!

Med awarden följer fem frågor man ska besvara, så här kommer de:

1.Varför började du blogga?
Jag blev tipsad om min allra första blogg för fyra år sedan. Den underbara och mycket populära bloggen uppdateras inte numera, men den finns kvar. Titta in vettja, HÄR :) Efter att ha blivit såld på hennes vackra hem började det spinna ideér i mitt huvud. Jag tipsade min väninna om att jag tyckte hon skulle starta en blogg, och efter att ha sett hur mycket respons, glädje samt sociala kontakter det gav henne så föll jag också dit i början av 2008 :) Vem väninnan är? Ni hittar henne HÄR.....För er som undrar...hon mår bara bra och trivs kanon ute på landet i deras nya hus...ska tjata på henne att blogga vidare ;)

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer alla de bloggar som finns i min lista längre ner på höger sida. Hos dem missar jag inte ETT inlägg :) Det kommer hela tiden till nya bloggar som jag upptäcker, vilket är jättekul!

3. Favoritfärg (er)?
Vitt såklart vad gäller inredning! Men utöver det så föredrar jag naturfärger, såsom beige, grå, brun m m I klädväg är det svart som gäller för det mesta. Och i övrigt är jag annars svag för gammelrosa :)

4. Favoritfilm?
Tror det fortfarande är Min bäste väns bröllop TROTS att jag inte gillar komedier så värst. På TV ser jag bara på "eländes-program"...Brottsfall, Crime night, Efterlyst och allt som har med mord och annat elände att göra.....Har ju en hemlig dröm om att få jobba som kriminalare ;)

5. Vilket land/länder drömmer du om att få besöka och varför? Med åren har intresset för utlandssemestrar svalnat allt mer. Lägger hellre pengarna på HEMMET :) Men Danmark är jag sugen på igen....nu pga ALLA LOPPISAR ;) Afrika eller Australien för att få uppleva deras rika djurliv (har ju även en dröm om att få jobba med djur)....Annars vilket land som helst som erbjuder turister att få simma med vilda delfiner (som jag nämnde i ett tidigare inlägg) Sen ok, en solsemester NU skulle ju inte vara fel då......

Det var det! Nu ska man egentligen ge awarden vidare till fem andra bloggar- men jag kan inte välja :( Så den som vill får ta den med sig!

NU ska jag krypa ner under Anders täcke (sitter bredvid han nu i sängen) och se på Verkliga brottsutredningar på TV....det går på TLC :)



Inga kommentarer: