tisdag 14 juni 2011

I have a dream....

Magen min är redan bättre, tack och lov :) Tur det går fort över med magsjuka (för det mesta)

Drömmar har vi väl alla, eller hur? EN av mina drömmar har länge varit att skaffa mig , eller rättare sagt börja samla ihop till ett fint barbie-hus :) Av någon anledning så har jag alltid haft en STOR kärlek till dockhus och barbiedockor/hus. Jag har sparat varenda liten DOCKA & PRYL av mina barbie-saker. Tanken är att jag en dag (då mina brors barn lekt färdigt med barbie-huset som min pappa=deras farfar byggde åt mina barn) ska möblera det och sätta glasskiva framför. Taskigt mot kommande barnbarn, eller hur? ;)

Men nu har jag fått en ny idé....Är så sugen på detta dockhus nedan:

Dockhuset finns att köpa HÄR (där även bilden är lånad ifrån) Det är öppningsbart med två våningar samt möblerbar vind....Å vad jag blir pyssel-sugen ;) Tänk att få virka små mattor/överkast och jaga dockmöbler på loppisar...fixa gardiner och andra små miniatyr-saker :)

Jag blir verkligen som barn på nytt :) För er som undrar, så hade jag dockskåp själv som liten, så det är inte så att jag var utan....Hade även barbiedockor som jag JÄMT lekte med :)

Inte helt oväntat då, så var mitt absoluta favorit-barnprogram Ballongen spricker (från 1978), som just handlade om "levande dockor" i ett dockskåp...Jag var 4 år då serien gick. Minns ni? Vill ni se, så klicka HÄR.....



Inga kommentarer: