söndag 26 juni 2011

Hej!

Jag heter Kalle, och är hos min faster över helgen. Fasters hus är ganska tråkigt...vitt, vitt och vitt med lite gråa golv...och en svart mojäng som blixtrar framför mig hela tiden? Jag vill ju ha lite ordentlig action!

-Det är mysigt med all uppmärksamhet jag får, visst...Livet kan vara underbart emellanåt med allt gos och mys.....

-Men hallå, vänta nu. NU såg jag något jag inte har sett förut? VAD är det där för spännande?

-Men snälla faster, kan jag inte få titta lite bara?

-Ta bort handen då, faster! Det luktar ju gott!

-Men ser du inte faster, han är ju nyfiken på mig! Kan jag inte bara få ta en LITEN titt? Ta bort handen, då! Jag lovar i s f att ligga i ditt knä mer än en kort stund då.....

Min tröttsamma faster lessnade ur på mig, jag som bara ville nosa lite på de där roliga råttorna med vingar....

Helt plötsligt försvann de. Faster berättade att hon ställt dem i källaren. Dumma faster-då tänker jag INTE sova i hennes säng mer! Den där klossen hon har bredvid sig låter för mycket i a f då han sover!

Tur jag ska hem till pappa igen idag! Faster får nog allt ta och skaffa sig en egen liten kelgris tycker jag!


Ps! Det är fasters dotter som har fotat bilderna i det här inlägget och några i det under. Hon är den enda som inte klänger lika mycket på mig, så därför ligger jag hos henne hela nätterna/dagarna...



Inga kommentarer: