torsdag 19 maj 2011

Tretorn & Cambridge

Jag har kostat på mig ett par "riktiga" stövlar då jag ska arbeta i trädgården (jag har beställt dem HÄR) Har tidigare köpt mer snygga & billiga än praktiska. Men då jag har problem med Hallux Valgus så fungerar det inte längre....

Hallux valgus betyder att stortån vinklas mot de andra tårna. Ibland kan tårna även ligga omlott. Med tiden kan det bildas en knöl över stortåns insida. Källa: Vårdguiden

Jag har en tid på vårdcentralen för detta till veckan, så får vi se om läkaren tycker att en operation är nödvändig eller ej? NU har jag i a f sköna stövlar för BREDA fötter ;)

Sen har jag idag börjat med något som jag aldrig provat förut. Cambridge (vid intresse-klicka på länken för att kunna räkna ut om du väger normalt el ej). Vi får se om jag klarar det. Ingen tror mig (så förhoppningsvis döljer jag det väl med kläder...), men enligt BMI-skalan så är jag inte bara överviktig- utan FET och behöver gå ner minst 20 kg för att få ett normalt BMI.....

Håll gärna tummarna för att jag ska fixa detta....har redan ont i huvudet och känner yrsel, dock :( Men nu vet ni vad som pågår om jag håller mig osynlig ett tag eller inte verkar vara på det bästa humöret ;)



1 kommentar:

Carina sa...

Hej Linda!
Det är klart jag håller mina tummar! Jag tror du kommer klara det superbra!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se