onsdag 18 maj 2011

I trädgården....

...knoppar syrenen :) Tog in lite, trots att syrenerna aldrig gillar att bli intagna...men för en stund, så......kan jag njuta av dem då jag vilar ryggen i soffan...har ryggskott och en besvärande ischias.....

Det är ju så vackert med syrener.....de växer utanför ena köksfönstret, och då man tittar ut ser man busken/trädet med lyktan framför...enkel, vardaglig LYCKA.....

Sen är jag ju som bekant såå glad över att ha fått äppelträd för första gången....

Som vackrast då de blommar nu....

Hmm, antar att jag inte ska klaga...men blev ju förberedd på att det skulle komma prästkragar i gräsmattan ut mot vägen. Efter att ha försökt sätta köpta plantor i omgångar där jag tidigare bodde, utan resultat....Ni kanske minns att jag trodde de hade kommit för några veckor sedan (men då var det pinsamt nog bara bellisar)

Nu är de på G....jag lovar och överdriver inte då jag säger att HELA gräsplätten har prästkrage-knoppar :/ Vet inte hur jag ska göra dock, om jag ska spara allt eller bara en del (med tanke på gräsklippningen)

Annars har jag än så länge lyckats *peppar, peppar* hålla mig ifrån att flytta perennerna hit och dit. Har ju försökt intala mig själv att jag ska vänta tills åtminstone hösten, då jag vet allt vad som kommer upp.....

Men kan erkänna att det kliar i fingrarna ;)



Inga kommentarer: